Wtorek, 24 listopada 2015

O 11.00 rozpoczęło się spotkanie w ratuszu z merem Resity. Zostaliśmy mile przywitani, koordynatorzy projektu powiedzieli kilka słów o szkołach biorących w nim udział. Mer Resity opowiedział nam o historii miasta oraz przedstawił życiorysy wybitnych osobowości wywodzących się z Resity.

DSC 0947

Od władz miasta otrzymaliśmy proporczyki oraz materiały promujące Resitę.

20151124 120140

Następnie rozpoczęła się przerwa obiadowa, więc udaliśmy się do restauracji, gdzie czekały na nas pyszne dania. Kolejnym punktem programu była wycieczka do Caransebeș – miasta oddalonego o 40 km od Resity. Z tego miasta wywodzi się rumuński bohater narodowy – generał Ion Dragalina. Odwiedziliśmy muzeum jego imienia, a następnie udaliśmy się na zwiedzanie miasta z panią przewodnik. Zobaczyliśmy ratusz, kościół ortodoksyjny, kościół katolicki, malowniczy deptak z tradycyjną zabudową oraz wykopaliska. Następnie mieliśmy czas, aby pójść do kawiarni z naszymi zagranicznymi znajomymi.

DSC 0979

Znów wsiedliśmy do autobusu i podobnie jak w drodze do Caransebeș, integracja rozpoczęła się na całego. Można było usłyszeć głośne rozmowy oraz piosenki śpiewane w różnych językach. W autobusie panowała wspaniała atmosfera, aż szkoda było wysiadać. Potem wybraliśmy się razem do pizzerii. Uczyliśmy się tam słówek włoskich, rumuńskich, niemieckich, jednak o wiele ciekawiej przebiegała nauka języka polskiego. Nasi nowy znajomi dali radę i nikt się już nie dziwi, jeśli usłyszy znajomo brzmiące zwroty z ich ust.
Z pięknej Resity pozdrawia Klaudia :)