Niedziela, 25 września 2016

Pierwszy dzień wyjazdu w ramach programu Erasmus+ rozpoczął się bardzo wcześnie rano. Na lotnisko w Gdańsku wyruszyliśmy busem z Grudziądza około godziny 3:00. Mimo wczesnej pory, każdy z nas miał mnóstwo energii. Byliśmy również bardzo podekscytowani, ponieważ niektórzy z nas mieli po raz pierwszy lecieć samolotem. Na lotnisko w Gdańsku dotarliśmy po godzinie 4.00 i dwie godziny później polecieliśmy do Monachium.

20160925 055648

Lot samolotem nie trwał długo i nie był tak straszny jak mogło nam się na początku wydawać. Niesamowity był widok miast i ziemi z tak wysoka. Zniecierpliwieni czekaliśmy na nasz kolejny lot z Monachium do Werony. Podczas przerwy na monachijskim lotnisku, ćwiczyliśmy tekst naszej prezentacji, ponieważ chcieliśmy zrobić dobre pierwsze wrażenie podczas poniedziałkowego spotkania w szkole.

20160925 121656

Wczesnym popołudniem wylądowaliśmy na lotnisku w Weronie i odebraliśmy nasze bagaże. Następnie autobusem pojechaliśmy do centrum miasta, gdzie na stacji Werona Porta Nuova wsiedliśmy do pociągu zmierzającego do Bolzano. Podróż pociągiem przespaliśmy, jednak czasem się przebudzaliśmy i podziwialiśmy piękne widoki gór.

DSC 1712

Na dworcu w Bolzano powitał nas nauczyciel z naszej partnerskiej szkoły, pan Stefano Usmari. Podczas oczekiwania na kolejny pociąg, pan Stefano zaprosił nas do dworcowej kawiarni, gdzie wypiliśmy pierwsze prawdziwe włoskie cappuccino. Do Merano dotarliśmy około godziny 18:00. Na dworcu czekały na nas rodziny goszczące, które zabrały nas do domów.

20160925 174638

Zostawiliśmy swoje bagaże w domach, zjedliśmy smaczną kolację wspólnie z domownikami i poszliśmy na spacer po Merano. Po powrocie do domów zmęczeni skierowaliśmy się do łóżek.